Treceți la conținutul principal

Hilaturas Miel, S.L. v. Republic of Iraq


 

Hilaturas Miel, S.L.(claimant) a yarn-producer located in Spain entered into a procurement process in the ”Oil for Food Programme” (OFFP), adopted through the UN Security Council. After being awarded the Contract O.C. 702.800, claimant alleged that the State Company for Shopping Centers (owned entirely by the state of Iraq) did not provide the means of inspection and acceptance of the yarn, failing to fulfil its obligation under the contract. Some shipments were successfully delivered, however after 19 March 2003, following the start of the Iraq War, Hilaturas made several shipments that were not inspected and accepted under the terms of the contract. As such, claimant requested € 398,326 in damages. On the basis of the doctrine of impossibility the U.S Court ruled in favour of the Republic of Iraq.

                                                                                                                                                      G.G

                                                                                                                                                                                         

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Note de şedinţă, prescurtări scrise şi concluzii scrise

O problemă procedurală destul de importantă, dar de multe ori tratată superficial sau chiar ignorată este reprezentată de „concluziile scrise.” Atât în materie civilă cât şi penală, dezbaterea cauzei implică uneori şi formularea şi depunerea unor concluzii scrise. Dreptul procesual civil cunoaşte însă o sintagmă specifică în această materie, şi anume „prescurtările scrise”. În cadrul procedurii penale există de asemenea „note privind desfăşurarea şedinţei de judecată”; acestea neavând legătură cu concluziile amintite anterior. Un punct de plecare al analizei deosebirilor semnificative şi substanţiale între sintagmele care fac obiectul acestui articol îl constituie articolul 146 C. proc. civ., articol potrivit căruia: Părţile vor putea fi îndatorate, după închiderea dezbaterilor, sa depună concluzii scrise sau prescurtări scrise, semnate de ele, a susţinerilor lor verbale. Părţile vor putea depune concluzii sau prescurtările chiar fără sa fie obligate. Ele vor fi înregistrate. ...

Convenția privind criminalitatea informatică(Budapesta, 2001)

               Convenția de la Budapesta a fost negociată de statele membre ale Consiliului Europei, Canada, USA, Japonia, Africa de Sud, astfel încât are valențele unui tratat să-i spunem „transeuropean”.   În momentul de față sunt 68 de state părți - https://www.coe.int/en/web/conventions/full-list?module=signatures-by-treaty&treatynum=224, care fie au ratificat fie au aderat la această convenție, impactul global fiind extrem de previzibil. La această Convenție, în 2003, în urma cu 20 de ani, s-a adoptat primul Protocol privind rasismul comis prin intermediul sistemelor electronice. În 2022, a fost adoptat și supus spre ratificare cel de-Al doilea Protocol adițional la Convenția privind criminalitatea informatică referitor la cooperarea consolidată și la divulgarea probelor electronice. Convenția de la Budapesta stipulează accesul și exprimarea liberă în mediul online, dar în același timp impune anumite reguli, aplicabile în cazu...

Între Scila și Garibda, 29 mai 2025 Care sunt intențiile președintelui României: „Aparență vs Eficiență” sau „Nu vorbim de intenții ci de Slăbiciune vs Cunoaștere?”

  Problema juridică vizată: neconstituționalitatea legii care obligă la întocmirea și publicarea declarațiilor de avere ale unor funcționari și demnitari . În ședința din data de 29 mai 2025 Curtea Constituțională a României a admis unele excepții de neconstituționalitate ale Legii nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr.144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea şi completarea altor acte normative. Excepțiile vizau: (1)neconstituționalitatea normelor juridice care impun unor categorii de funcționari și demnitari   să întocmească declarațiile de avere în care să includă inclusiv veniturile și alte informații personale ale soției sau copiilor, după caz.(2) neconstituționalitatea normelor juridice care stabilesc obligația publicării pe site-ul instituției a acestor declarații. Motivele juridice ale CCR(în esență) ...